Η ημέρα που το NBA Live franchise πέθανε: Η ιστορία του NBA Elite 11

Η ημέρα που το NBA Live franchise πέθανε: Η ιστορία του NBA Elite 11

2 Ιουνίου 2010. Τότε ήμουν ακόμα 13 χρονών, έδινα τις πρώτες μου εξετάσεις για να περάσω στην Δευτέρα Γυμνασίου και ταυτοχρόνως, παρακολουθούσα με λαχτάρα το τι θα γίνει στην τότε E3 2010.

Εγώ δεν καταλάβαινα όμως πως εκείνη η ημέρα έμελλε να είναι ο θάνατος του NBA Live franchise, ενός franchise το οποίο μολονότι υπέφερε στην νέα γενιά τότε κονσολών, είχε αρχίσει να ανακάμπτει με το NBA Live 10. Τότε όμως ήρθε η ανακοίνωση ενός παιχνιδιού που έμελλε να κάνει την στέψη του NBA 2K franchise ως βασιλιά του basketball simulation, ακόμα πιο επίσημη.

Αυτή λοιπόν είναι η ιστορία του NBA Elite 11, ενός παιχνιδιού που ξεκίνησε με hype μέχρι τον θεό, αλλά τελικά κατέληξε σήμερα να πουλιέται 5.000$ λόγω της σπανιότητας του, αφού η EA ακύρωσε το παιχνίδι αφού είχε καταλήξει στα ράφια και να θεωρείται ως ένα από τα χειρότερα sports παιχνίδια που έμελλαν να περάσουν ποτέ από τα χέρια μας.

Ο creative producer του παιχνιδιού David Littman, στο trailer της ανακοίνωσης, μας λέει ότι δεν έχει υπάρξει και πολύ καινοτομία τον τελευταίο τότε καιρό στον χώρο του μπάσκετ, ενώ πριν ακριβώς από μερικούς μήνες, το NBA Live 10 είχε διορθώσει τα περισσότερα glitches που βασάνιζαν τα Live 08 και Live 09 και είχε σημειώσει μια ανοδική πορεία. Τέλος πάντων, η καινοτομία που θα έκαναν είναι ότι το δεξί analog stick θα ήταν τα χέρια του παίκτη με τα οποία θα μπορούσε να ντριμπλάρει ή να σουτάρει ή να καρφώσει και το αριστερό analog stick θα χρησιμοποιούνταν για την κίνηση των ποδιών.

Επίσης, άλλη μια καινοτομία, προκειμένου να μην υπάρξουν glitches στα διάφορα animations είναι ότι θα πρόσθεταν real time physics, προκειμένου να υπάρχει μια ρεαλιστική ροή και κίνηση των παικτών, ενώ οι αντιδράσεις αμυντικών και επιθετικών θα ήταν διαφορετική κάθε φορά, έτσι ώστε να βλέπουμε κάτι διαφορετικό, όπως άλλωστε σε ένα ρεαλίστικό παιχνίδι μπάσκετ. Η δουλειά βρώμαγε από μακριά ότι κάτι δεν θα πήγαινε καλά.

Αλλά η EA είχε πίστη στο νέο της εγχείρημα. Και όταν βάζεις αθλητές όπως τον Kevin Durant και τον Stephen Curry, ανερχόμενοι ακόμα εκείνη την εποχή, να προμοτάρουν το προϊόν σου, τότε κάτι μάλλον θα κάνεις καλά. Και από τα πρώτα gameplay videos, η αλήθεια είναι ότι όλα φάνταζαν ιδανικά και ίσως το NBA Elite 11 να ήταν η αλλαγή που χρειαζόταν επιτέλους το franchise για να συναγωνιστεί το 2K, το οποίο εκείνη την περίοδο θα πρόσθετε για πρώτη φορά κλασσικές ομάδες από παλαιότερες εποχές του μπάσκετ, με πρώτη και κυριότερη τους Bulls του Michael Jordan.

Όσο ελκυστικό και να φαινόταν το NBA 2K11, που τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της σειράς, πολλοί είχαν ακόμα πίστη στο Elite 11 και η EA αντάμειψε αυτήν την πίστη με ένα demo προκειμένου να δούμε και εμείς μόνοι μας την “επανάσταση” που ο Littman και το παρεάκι του θα έφερναν στο basketball simulator είδος. Στο demo θα είχαμε την επιλογή Los Angeles Lakers με Kobe-Gasol και Boston Celtics με το τρίο Allen-Garnett-Pierce. Ήταν άλλωστε το ματς τελικών εκείνης της χρονιάς.

Το demo κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 2010. Πολλοί χρήστες το κατέβασαν και έτρεξαν αμέσως να πουν τις εντυπώσεις του, οι οποίες ήταν οι χειρότερες. Glitches, δυσκολία ντριμπλών, αφού όταν πήγαιναν να κάνουν ντρίμπλα με το δεξί αναλόγιο, ο παίκτης, όντας προγραμματισμένος έτσι, σούταρε, τα σουτ πάντα κατέληγαν στον Θεό λόγω της δύναμης στο αναλόγιο και πολλά άλλα. Το αποκορύφωμα, που έγινε viral και άλλωστε, ήταν το glitch με τον Center των Los Angeles Lakers, Andrew Bynum να στέκεται με την πόζα ενός “Σταυρωμένου Ιησού” στο κέντρο του παρκέ, περιμένοντας τους επιτιθέμενους Celtics

Κριτικοί και παίκτες μαζί “κατακρεούργησαν” την EA και τους developers, λόγω του πως παρουσίασαν το παιχνίδι και τι αποδείχτηκε τελικά. Σαν να μην έφτανε αυτό, η 2K, σαν άλλος Edge με προσωνύμιο Ultimate Opportunist στο WWE, κυκλοφόρησε ένα demo για το NBA 2K11, το οποίο σε αντίθεση με το Elite 11, ήταν πιο έτοιμο και έδειξε από την αρχή τις αλλαγές που έφερνε και έκανε πιο ρεαλιστικό το μπάσκετ που έπαιζες. Η EA επέμεινε, προκειμένου, να ξεφύγει κάπως από το “κάζο” ότι θα δουλέψει περισσότερο στο να κάνει πιο εύκολα αυτά τα χαρακτηριστικά για τους παίκτες, αλλά το τέλος ήταν αναπόφευκτο.

Το παιχνίδι ήταν έτοιμο να κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο. Ήδη κάποια αντίτυπα είχαν πάει σε διάφορα καταστήματα και η EA προετοιμαζόταν για το μεγάλο launch. Αλλά καθώς πλησιάζαμε στην κυκλοφορία του, άλλο τόσο αυξανόταν και τα μηνύματα μίσους και τα μηνύματα από την άλλη, αγάπης, λέγοντας πως ένα τέτοιο παιχνίδι δεν αξίζει σε ένα franchise όπως το NBA Live. Πολλοί θα προτιμούσαν να περιμένουν και να τους δώσουν ένα παιχνίδι που αξίζει για NBA Live.

Έτσι, η EA φοβήθηκε και έτσι προχώρησε στην ακύρωση του NBA Elite 11. Για τις κονσόλες τουλάχιστον. Γιατί στα iOS & Android κυκλοφόρησε κανονικότατα και μάλιστα με μέτριες προς καλές κριτικές. Και οι μέτριες, υπήρχαν, γιατί όπως ορισμένοι reviewers παραδέχτηκαν, ήταν ήδη προκατελλειμένες αρνητικά λόγω της έκδοσης των κονσολών. Κάποια αντίτυπα του παιχνιδιού που ήδη είχαν πάει σε καταστήματα πουλήθηκαν και πλέον το NBA Elite 11 αποτελεί ένα από τα πιο σπάνια παιχνίδια του κόσμου και βλέπεις πλέον στο eBay να πουλιέται για την αστρονομική, για κακό παιχνίδι, τιμή των 5.000$. Όχι δεν κάνω πλάκα.

Ο αρνητικός αντίκτυπος του NBA Elite 11 ήταν τόσο έντονος, που επηρέασε και αργότερα την επιστροφή του NBA Live franchise. To NBA Live 13 δεν κυκλοφόρησε ποτέ και ακυρώθηκε λόγω κακής προετοιμασίας, τα 14 & 15 κυκλοφόρησαν σε μέτριες κριτικές και έπρεπε να έρθει το NBA Live 19 προκειμένου να αρχίσει το franchise να συνέρχεται σιγά σιγά. Με την νέα γενιά κονσολών να έρχεται, η EA ήδη έχει ανακοινώσει ότι χτίζει μια νέα εμπειρία μπάσκετ με το Live franchise. Το ερώτημα είναι. Θα είναι σωστή ή μήπως θα επαναλειφθεί το αξέχαστο κάζο του Elite 11;

Related post

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *