Bioshock, η μαγεία της Rapture που πρέπει να ζήσεις

Bioshock, η μαγεία της Rapture που πρέπει να ζήσεις

[dropcap size=dropcap]Έ[/dropcap]φτασε η ώρα για ένα αφιερωματάκι. Καιρός ήταν. Για αυτό λοιπόν αποφάσισα να ξεκινήσω να γράφω για τα Bioshock. Είναι από τα πιο εντυπωσιακά games, ή ακόμα καλύτερα, μία από τις καλύτερες τριλογίες που έχουν κυκλοφορήσει. Όσο πάνε και κορυφώνονται. Με το ένα game να ξεπερνάει το άλλο. Πάμε λοιπόν να ξεκινήσουμε το ταξίδι προς την Rapture.

To Bioshock είναι first person shooter στο είδος, με αρκετά steam punk στοιχεία. Αναπτύχθηκε από την 2Κ Boston (αργότερα Irrational Games) και εκδόθηκε από την 2Κ Games. Κυκλοφόρησε για Microsoft Windows και Xbox 360 τον Αύγουστο του 2007. Το 2008 κυκλοφόρησε και για PlayStation 3 από την Irrational, 2K Marin, 2K Australia και την Digital Extremes. Και για ΟS X από την Feral Interactive τον Οκτώβριο του 2009. Το Bioshock θεωρείται ο πνευματικός διάδοχος του System Shock. Ας ξεκινήσουμε την κατάδυση.

Το παιχνίδι τοποθετείται το 1960. Ο παίκτης αναλαμβάνει τον ρόλο του Jack. Μετά από ένα αεροπορικό δυστύχημα πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό, ο Jack σώζεται χάρις ενός φάρου που βρισκόταν κοντά. Ναι ξέρω είναι βολικό, αεροπορικό δυστύχημα πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό και από το πουθενά βρίσκεται ένας φάρος. Όσοι έχετε παίξει το παιχνίδι, ξέρετε τι γίνεται. Ο Jack λοιπόν εισέρχεται στον φάρο, ανακαλύπτει ένα βαθυσκάφος και όταν αρχίζει τη βύθιση. Εκεί ανακαλύπτει ένα απίστευτο μεγαλούργημα, ανακαλύπτει την Rapture.

Μια υποβρύχια πόλη στον πάτο του Ατλαντικού. Και αυτό είναι το δυνατό χαρτί του παιχνιδιού. Η πόλη. Θεαματική, πανέμορφη αλλά και εξίσου επικίνδυνη. Εσύ λοιπόν, ο παίκτης, σαν Jack πρέπει να βρεις τρόπο να γλυτώσεις από τους κινδύνους που σου επιφυλάσσει η Rapture. Ας κάνουμε λίγα μαθήματα ιστορίας και ας πούμε για την Rapture.

Η πόλη σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε την δεκαετία του 1940 από τον Andrew Ryan, ο οποίος ήθελε να δημιουργήσει μια ουτοπία για τους elite της κοινωνίας, μακριά από τον έλεγχο των κυβερνήσεων. Η επιστήμη προόδευσε σημαντικά, συμπεριλαμβανομένου και την ανακάλυψη του plasmid ADAM. Το οποίο δημιουργήθηκε από θαλάσσια σαλιγκάρια (η κάτι τέτοιο τέλος πάντων) που βρίσκονταν στον πάτο της θάλασσας.

Το ADAM επιτρέπει στον χρήστη να αλλάξει την δομή του DNA του, χαρίζοντας του έτσι υπερφυσικές ικανότητες , όπως τηλεκίνηση, έλεγχος της φωτιάς και πολλά ακόμα. Με λίγα λόγια το κυρίως καύσιμο της Rapture είναι το ADAM. Και εδώ είναι η παγίδα. Προκειμένου ο χαρακτήρας να βρει ADAM, πρέπει να βρει κάτι μικρά κοριτσάκια, τα λεγόμενα Little Sisters που προστατεύονται από τους Big Daddies. Οι Big Daddies είναι άνθρωποι, που τους έκαναν πειράματα με plasmids και είναι ψυχολογικά αναγκασμένοι να προστατεύσουν τις Little Sisters με οποιοδήποτε κόστος. Οι Little Sisters μαζεύουν ADAM και οι Big Daddies τις προστατεύουν.

Πάμε στο gameplay. Όπως είπαμε προηγουμένως το game είναι first person shooter. Αλλά αυτό που ξεχωρίζει όπως είπαμε και πριν είναι το ADAM. Χρησιμοποιώντας το ADAM μπορείς να κάνεις Upgrades σε Health και EVE αλλά και να αποκτήσεις καινούριες δυνάμεις. Όπως να στήνεις παγίδες με ανεμοστρόβιλους ή να βγάζεις σμήνη μελισσών από τα χέρια σου ή να ελέγχεις τον πάγο. Γενικά έχει πολλά τέτοια διασκεδαστικά πραγματάκια. Για να βρεις ADAM όμως χρειάζεσαι τις Little Sisters που έχουν το ADAM, αν καταφέρεις να περάσεις από τους σωματοφύλακες τους, τους Big Daddies.

Υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε Plasmids, αλλά όσο εντυπωσιακή είναι η ποικιλία σε Plasmids άλλο τόσο μεγάλη είναι και η ποικιλία σε όπλα. Από magnum, Tommy Gun, shotgun, βαλλίστρα, μέχρι και μπαζούκα, Flamethrower και σου έχει και την επιλογή να εκτοξεύεις και Liquid Nitrogen. Και είναι ωραίο όταν τους κάνεις τα upgrades, οι αλλαγές φαίνονται πάνω στα όπλα. Σου επιτρέπουν να προκαλείς τέτοιο χάος που το ευχαριστιέσαι. Αυτά τα λίγα και για το Gameplay.

Αυτό είναι το Bioshock, το πρώτο game μιας φανταστικής τριλογίας. Συνοψίζοντας λοιπόν έχουμε, ένα game με εκπληκτικό περιβάλλον, σκοτεινή ατμόσφαιρα, survival horror στοιχεία, «διεστραμμένους» χαρακτήρες και ένα διασκεδαστικό όσο δε πάει gameplay. Συνοδευόμενο πάντα από ένα soundtrack με jazz κομμάτια για να κολλάει και με την εποχή και με την ατμόσφαιρα.Διά χειρός Garry Schyman. Γιατί δεν γίνεται να μην παρατηρήσουμε το soundtrack. Είναι όπως και να το κάνουμε βασικός παράγοντας.

Bioshock 1 λοιπόν και τα μυαλά στα κάγκελα. Όσοι δεν ευκαιρήσατε να το παίξετε τότε, υπάρχει πάντα η ευκαιρία. Και όσοι το παίξατε, ρίξτε του πάλι ένα τερματισμό για να θυμηθείτε μόνο πόσο επικό ήταν.

Would you Kindly ?

[embedvideo id=”Lmw78t8NgIE” website=”youtube”]

[embedvideo id=”CoYorK3E4aM” website=”youtube”]

Related post

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *