Site icon SOR

Κι όμως η συζήτηση για τη μη ύπαρξη μπάσου στο … And Justice For All καλά κρατεί

μπάσου
Η συζήτηση για τη μη ύπαρξη μπάσου στο … And Justice For All καλά κρατεί και πρέπει να είναι πιο viral από τη νυχτερίδα του Ozzy ή για το αν ο Elvis ζει ακόμα. Φαινομενικά η συζήτηση είχε λήξει πριν δυο χρόνια όταν ένας από τους μηχανικούς ήχου του And Justice For All τόνισε πως ο Lar Ulrich κατά βάση ήταν ο υπαίτιος που ήθελε να μηδενίσει τον ήχο του μπάσου, ενώ ο ίδιος ο Jason Newsted έδειχνε λίγο αδιάφορος γι’ αυτό πια.

Ο παραγωγός του δίσκου, Flemming Rasmussen δήλωσε… αθώος για την εγκληματική πράξη αυτή, λέγοντας πως οι ηχολήπτες που έκαναν την μίξη το έπραξαν, με πίεση από το υπόλοιπο γκρουπ φυσικά, καθώς η αρχική μίξη που είχαν, το μπάσο έσφυζε από δύναμη καθώς ο Newsted είχε παίξει πολύ καλά τα μέρη του.

«Μαζί με τους ηχολήπτες Steve Thompson και Mike Barbiero είχαμε κάνει μια μίξη που ακουγόταν πολύ καλά και είχε πολύ μπάσο μέσα της. Τα μέρη του μπάσου σε αυτό το άλμπουμ είναι φανταστικά. Ο Jason είχε παίξει πολύ καλά. Προσπαθούσε να δείξει ότι άξιζε και πως ήταν άξιος διάδοχος του Cliff Burton, που κατά τη γνώμη μου, ήταν. Είχε πολύ διαφορετικό στιλ, αλλά ήταν το ίδιο καλός μπασίστας όσο ο Cliff. 
Τα κομμάτια ακούγονταν πολύ δυνατά με το μπάσο του, αλλά όταν οι Metallica άκουσαν τη μίξη διαφώνησαν και ζήτησαν αλλαγές. Ζήτησαν να κατέβει το μπάσο πολύ χαμηλά και να αλλάξουμε τον ήχο στα τύμπανα. Όταν τα κάναμε αυτά, ζήτησαν ακόμα πιο χαμηλά το μπάσο κατά 3db.
Γιατί το έκαναν αυτό; Δεν έχω ιδέα. Ίσως έτσι νόμιζαν πως απέτισαν φόρο τιμής στον Cliff. Πολύς κόσμος κριτίκαρε εμένα για αυτόν τον ήχο και γενικά το πόσο στεγνό ακούγεται το άλμπουμ. Μάλιστα αυτός ο ήχος επηρέασε μια ολόκληρη γενιά από hardcore μπάντες που ήθελαν αυτόν τον οξύ πρίμο ήχο στα τύμπανα. Όταν ακούω πια δίσκο με τέτοιο ήχο, νιώθω λιγάκι υπεύθυνος αλλά δεν ήταν δικό μου λάθος. Το είχαμε μιξάρει διαφορετικά».
Exit mobile version